Pociąg do historii - portal historyczny miasta Marki

facebook.com instagram.com twitter.com youtube.com

Bocznica do Marek - 1892

metryczka wpisu
fb.com:
opub.:2019-11-21, 17:23
data powiązana:1892-06-24
tagi:Pod zaborami
Wycinki prasowe-Marki
Fabryka Briggsów

W czerwcu 1891 roku gazety poinformowały o zamiarze budowy kolei podjazdowej do przędzalni w Markach. Briggs i Posselt zamierzali doprowadzić samodzielną kolej połączoną z linią petersburską. Informację o takim zamiarze opublikowała gazeta "Słowo" z 23 czerwca 1891 roku oraz "Gazeta Polska" także z 23 czerwca 1891 roku.
Więcej informacji: Kolej do przędzalni - 1891

Jak wynika z informacji w Kurierze Codziennym z 24 czerwca 1892 roku sprawa budowy bocznicy została odłożona.

Bocznica do Marek
Projekt przeprowadzenia bocznicy kolejowej do wielkiej przedzalni w Markach, został zaniechany. Po dokładnem obliczeniu przekonano się, iż przewóz np. węgla ze stacji towarowej kolei wiedeńskiej przez linję obwodową, a następnie projektowana bocznice, wypadłby drożej przydzisiejszych taryfach, anizeli obecnie przewóz ten kosztuje furmankami. Nadto, kolej warszawski-petersburska postawiła dla fabryki dość uciążliwe warunki, skutkiem czego, pp. Briggs i Posselt sprawę budowy bocznicy odłożyli na czas dłuższy.

Antoni Widomski

Deklaracja Dostępności

BYCHOWSKI - projektowanie stron internetowych - Marki, Warszawa